Již několikrát jsme řešili problém s migrací WordPress databáze z Wedosu na Český hosting. Zde je stručný návod na export a import databáze na jiný hosting včetně několika chyb, se kterými jsme se setkali.
Export databáze
- Přihlaste se do phpMyAdmid (na stávajícím hostingu).
- V levém sloupci si vyberte databázi (zobrazí se přehled tabulek).
- Posuňte se úplně dolů a klikněte na Zaškrtnout vše.
- Hned vedle v rozbalovací liště klikněte na Zaškrtnuté a vyberte Export.
- Na nové obrazovce zvolte způsob exportu .
- V části Výstup na řádku „Komprese“ vyberte zagzipováno (zmenší velikost databáze při exportu).
- V části Parametry pro výstupní formát na řádce „Databázový systém nebo starší verze MySQL, se kterým má být výstup kompatibilní“ vyberte z rozbalovací lišty MYSQL40.
- Klikněte na tlačítko Proveď ve spodní části, databáze se exportuje.
Import databáze
- Přihlaste se do phpMyAdmid (na novém hostingu).
- V levém sloupci klikněte na jméno nové databáze (prázdná databáze).
- V horní liště klikněte na Import.
- Na nové obrazovce vedle Procházet váš počítač klikněte na tlačítko Browse a vyberte exportovaný soubor databáze.
- Ve spodní části Parametry pro výstupní formát v řádku „Režim kompatibility SQL“ zvolte MYSQL40.
- Klikněte na tlačítko Proveď úplně dole, databáze se importuje.
Možné chyby importu/exportu WordPress databáze
- Chyba #1064 ‚TYPE=InnoDB…
V našem případě jsme se přes tuto chybu nemohli dostat. Řešením bylo otevřít exportovanou databázi v textovém editoru (PSPad, Notepad atd.) a nahradit všechny výrazy „TYPE=INNODB“ výrazem „Engine=InnoDB“, viz rada na stackoverflow.com. - Chyba #1046 – No database selected
Zkontrolujte, zda jste vybrali, kam databázi importovat. - Chyba #1044 – Access denied for user ‚xxx‘ to database ‚information_schema‘
Při exportu jste vybrali information_schema. To ale není potřeba obnovovat, jsou tam interní data MySQL. Exportujte databázi znovu podle návodu výše. Tuto chybu jsme dohledali díky dotazu na Webtrhu.