V minulých článcích jsme se podrobně věnovali čtyřem společnostem, které nabízejí e-mailingové služby (newslettery, nové články e-mailem a další) nejen pro WordPress, nyní přišel čas na srovnání. Náš průzkum trhu v této oblasti marketingu zakončí tento článek, který vám pomůže zorientovat se v tom, která ze služeb je pro váš web nejvhodnější. Jedná se o služby MailPoet, Mailchimp, Ecomail a SmartEmailing.
Emailing pro WordPress
Série o emailing službách nejen pro WordPress.
Varianta zdarma
Všichni víme, že kvalitní e-mailový marketing, resp. služby pro velké množství kontaktů musejí něco stát, zároveň ale mnozí z vás jistě očekávají nějaké nezávazné řešení na vyzkoušení, případně hledají pro své začátky verzi zcela bezplatnou.
Financování řeší každá z uvedených služeb jinak a všechny nabízejí variantu zdarma kromě SmartEmailingu, který si však můžete vyzkoušet se všemi nástroji ve 14denním testovacím módu. Největší rozsah databáze odběratelů v tomto směru nabízí Mailchimp – až 2000, následuje MailPoet – až 1000. Přes Ecomail můžete zdarma rozesílat newslettery jen 200 kontaktům.
Nejlevnější placená verze
Nejnižší placené verze stojí pár korun u všech porovnávaných služeb, jejich možnosti se však velmi liší. SmarEmailing např. nabízí jen jeden balíček a částky navyšuje pouze za počet odběratelů. Ecomail má balíčky dva a v nejnižší placené verzi můžete využívat pouze služby toho nižšího z nich, přesto se už dostanete na neomezený počet e-mailů až pro 500 odběratelů.
V Mailchimpu nabízejí balíčky celkem tři a v tom nejnižším se vám výrazně rozšíří maximální množství kontaktů, a to až na 50 000. Otevřou se vám také nové možnosti, jako je např. A/B testování. U MailPoetu se rovněž rozšíří velikost databáze, a to až na 1250 odběratelů a dostanete se k podrobnějším statistikám.
Kreditový systém
Alternativu k měsíčním platbám v podobě kreditového systému (částka se odvíjí od počtu rozeslaných e-mailů) nabízejí všechny služby kromě MailPoetu. Kreditový systém můžete využít zejména tehdy, když chcete využívat profi placené funkce a zároveň potřebujete zachovat nízké náklady.
WordPress ready e-mailing
Vzhledem k zaměření našeho webu jsme se velmi zajímali o integraci všech služeb do prostředí s redakčním systémem WordPress. V tomto ohledu nabízí nejvíce možností MailPoet, který je sám o sobě pluginem právě pro WordPress a na rozdíl od ostatních umožňuje integraci do komentářů.
Možnosti ostatních poskytovatelů jsou prakticky totožné a jejich formuláře lze vygenerovaným kódem vkládat do článků, stránek i widgetů zcela bez problémů, byť mírně odlišným způsobem. Integraci vyskakovacích (pop-up) oken s formulářem jsme vyzkoušeli rovněž (u MailPoetu a Mailchimpu k tomu potřebujete externí plugin).
Posílání nových článků emailem
Zajímalo nás přirozeně i rozesílání nových článků e-mailem pravidelným čtenářům. Tuto možnost nabízí MailPoet i Mailchimp. České služby Ecomail a SmartEmailing to v tuto chvíli neumožňují.
WooCommerce
Propojení s WooCommerce nabízejí všechny testované služby. Pro e-shopy je totiž e-mailový marketing zásadní, stejně jako jsou e-shopy důležitými zákazníky e-mailingových služeb.
Automatizace
Všechny služby nabízejí možnost rozesílání e-mailu s poděkováním za odběr. Další úrovně automatizace se však velmi liší. Pokud si nevystačíte pouze se základním rozesíláním pravidelných newletterů, můžete u některých služeb využít automatizace pomocí tzv. triggerů – pravidel, na jejichž základě se e-mailová kampaň odešle.
U Ecomailu a SmartEmailingu můžete jako trigger vybrat např. konkrétní datum a zasílat tak přání k svátku nebo k narozeninám. Další oblíbenou možností je e-mail odeslaný na základě prokliknutého odkazu v jiném newsletteru. Podobné možnosti nabízí i Mailchimp. MailPoet naopak nenabízí automatizaci pomocí triggerů vůbec.
E-mailingové služby – srovnání
Velmi záleží na tom, co od e-mailingu očekáváte, z toho následně vyplyne, která z e-mailingových služeb pro vás představuje tu nejlepší volbu. Naše články s podrobným testováním (free verzí) každé z nich najdete v těchto článcích (v závorce najdete odkaz na oficiální stránky):
- MailPoet (↗),
- Mailchimp (↗)+ integrace do WordPress,
- Ecomail (↗),
- SmartEmailing (↗).
Pokud jste autorem menšího projektu a vyžadujete pouze rozesílání nových článků e-mailem a případně jednou za čas nějakého newsletteru s různými informacemi, můžeme vám doporučit MailPoet. V případě větších projektů o těchto požadavcích (a mnoha dalších) spíše doporučujeme Mailchimp.
Pokud se poohlížíte po propracované možnosti e-mailového marketingu s ohledem na české prostředí (skloňování jmen, svátky), doporučujeme spíše české služby Ecomail nebo SmartEmailing.
Shrnutí
Níže v tabulce naleznete přehled základních funkcí jednotlivých služeb. Uvedené ceny a parametry služeb jsou platné k červenci 2020.
MailPoet | Mailchimp | Ecomail | SmartEmailing | ||
Financování | Varianta zdarma | Ano | Ano | Ano | Ne |
Nejlevnější placená varianta | 13 € / měs. | 8,89 € / měs. | 100 Kč / měs. | 160 Kč / měs. | |
Kreditový systém (alternativa k měsíčním platbám) | Ne | Ano | Ano | Ano | |
E-maily | Počet odběratelů ve free verzi / nejlevnějším placeném balíčku | 1000 / 1250 | 2000 / 50000 | 200 / 500 | 160 |
Počet seznamů (audiencí) ve free verzi / nejlevnějším placeném balíčku | Neomezeně* | 1 / 3 | Neomezeně* | Neomezeně* | |
Max počet odeslaných emailů ve free verzi / nejlevnější placeném balíčku | Neomezeně | 10.000 / 50.0000 | 200 / Neomezeně | Neomezeně | |
WordPress | Integrace do widgetu | Ano | Ano | Ano | Ano |
Integrace do komentářů | Ano | Ne | Ne | Ne | |
Integrace do článků/stránek | Ano | Ano | Ano | Ano | |
Pop-up (vyskakovací okno) | S externím pluginem | S externím pluginem | Ano | Ano | |
Integrace do WooCommerce | Ano | Ano | Ano | Ano | |
WordPress plugin | Ano | Ano (neoficiální) | Ne | Ano | |
Automatizace | Uvítací email po registraci | Ano | Ano | Ano | Ano |
Automatické odesílání nových článků emailem | Ano | Ano | Ne | Ne | |
Automatizace na základě triggeru (spouštěče) | Ne | Ano | Ano | Ano | |
A/B Testování | Ne | Ve variantě Essentials a vyšší | Ve variantě Marketer+ | Ano | |
* Explicitně se neuvádí |